اهنگ جدید رپ/بکس لاو
اهنگ جدید رپ/بکس لاو

اهنگ جدید رپ/بکس لاو

بکس لاو

مجاز شدن رپ؟؟

اخبار مجاز شدن آهنگ رپ فارسی

مجاز شدن آهنگ رپ یا همان” گفتاواز “در ابهام مسئولان فرهنگی کشور

مجاز شدن آهنگ رپ سال های پیش (حدود ۱۰ سال) با افزایش فعالیت خواننده های رپ زیر زمینی به زبان ها افتاد اما این امر هیچ وقت محقق نشد تا در شهریور ۱۳۹۳ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با مصاحبه ای که با یکی از سایت های فعال موسیقی اعلام کرد در حال بررسی میباشد که این سبک رپ به با اسم گفتاواز فعالیت خود را شروع کند.

خبر مجاز شدن آهنگ رپ فارسی

به‌گفته او رپ نه تنها ریشه در فرهنگ ما دارد بلکه با مصوب‌شدن واژه «گفتاواز» در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، می‌تواند باعث شود ما حرفی در دنیای جدید داشته باشیم. او همچنین با رد اینکه رپ، ارتباطی با گروه‌های شیطان‌پرستی دارد، از تاسیس گروه «شورای رسانه‌های نوین موسیقی» و ارایه مجوز برای تک‌آهنگ‌ها خبر داد.

طرح موضوع رسمی شدن رپ فارسی، با نگاه‌های موجود چندان با واقعیات و موقعیت کنونی موسیقی ایران تطابق نداشته باشد و با توجه به ریشه‌ها و ساختار کلی موسیقی رپ، بعید است به دفتر موسیقی اجازه رسمیت بخشیدن به این سبک موسیقی داده شود

رپ یک فرهنگ است که از ۱۹۷۰ توسط سیاه‌پوستان آمریکایی با هدف اعتراض به تبعیض‌های نژادی ایجاد شد و با توجه به آنکه بیشتر رپرهای اولیه ‌توان اقتصادی محدودی داشتند، با دست زدن ریتم می‌گرفتند و صدای دستی که در برخی از آهنگ‌های امروزی نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد، در واقع یادآوری این ریشه‌هاست.